arrow_drop_up arrow_drop_down

Case "Meer rendement gewenst"

de klant is koning zolang we winst maken

Informatie over de case

De vraag:

“We willen meer renderende klanten”


Essentie:

we geven teveel weg en zijn bang om klanten te confronteren met onze voorwaarden


Centrale thema:

ik mag voorwaarden stellen om winstgevende samenwerking te creëren.

Het programma


  • Tweedaagse training op locatie om belemmerende overtuigingen versus veranderen helder te krijgen, inclusief een sessie met de “politie onderhandelaar” om persoonlijke weerstand te ontdekken
  • Online platform gelanceerd voor het delen van ervaringen en het voorleggen van praktijk cases/vraagstukken t.b.v. het samen vinden van oplossingen
  • Een dag training met de leiding om de feedback en inzichten te vertalen naar constructieve randvoorwaarden voor “anders en beter werken”
  • “Coach the coach” training voor leidinggevenden en (informele) teamleiders t.b.v. het voortzetten en stimuleren van de (meer assertieve) wijze van werken met klanten.
  • Training “Oplossingsgericht verkopen en onderhandelen” voor alle verkoop buitendienst medewerkers.
  • Kwartaal meetings/sessies voor het evalueren van de resultaten en het delen van succesvolle voorbeelden.
  • Coaching van de leidinggevenden (2 sessies van 2 uur pp) t.b.v. borging van het trainingsresultaat in de praktijk.
  • Avondsessies met binnen- en buitendienst om “de waarheid” op tafel te krijgen; wat kan beter/anders en wat kunnen we doen om elkaar daarin te helpen.

      Het resultaat welke behaald is


      • Minder klanten maar meer winst
      • Outsourcing van enkele diensten en producten
      • Ziekteverzuim binnen de verkoop-binnendienst 20% gedaald.
      • Acquisitie- en accountplannen voor het nieuwe jaar goed en concreet onderbouwd
      • “Happy people”